2010. szeptember 11., szombat

Gyász!




Gyász
Emlékük szívünkben örökké élni fog.


Drága Halottainkért, akik már nincsenek velünk,
de szívünkben élnek örökkön örökké!
Valaki mindig elmegy közülünk,
s magával visz egy darabot a szívünkből.
Mozdulataikat, szavaikat ismételjük újra és újra,
mintha csak így próbálnánk éltetni magunkban.
Látjuk, ahogy odafentről fénylő csillagként
ragyognak ránk. Ajkukon eddig sohasem hallott
dallamok születnek. Dallamok, amelyek
csak nekünk szólnak.
Nekünk, az itt maradottaknak.
Így értjük meg, hogy nincs értelmetlen élet,
mert egy valami értelmetlen csak: és az a halál!
Tovább őrizve szívünk mélyén, minden
lélegzetvételünkben, gyertyalángba lobbant emléküket.
Valaki elment közülünk.
Örökül hagyva ránk emlékképeket.
Itt hagyva egy ki nem hunyó gyertyafényt.
Mert szívünkben és életünkben
ŐK a Nap, a Hold és a csillagok, a bolygók,
melyek körülöttünk forognak végtelen időkig.
(ismeretlen szerző)

2 megjegyzés:

  1. Őszinte Részvétem....

    Jó szülőket feledni nem lehet
    Míg élünk ide hív a szeretet.
    “Hová lettél?
    Te szebb reményünknek kiégett,
    Hajnalcsillaga.”


    Én a magas égre néztem, önzőn,
    s nem láttam, hogy itt a földön
    kihunyni készül egy gyertya-láng.
    Apám elment, s ott a sírnál,
    ahonnan még egyszer visszanézett,
    sírtam, s nem gondoltam semmi szépet.
    Most az idő már új lapot nyitott,
    s a szavak miket számba adott,
    megértek talán, hogy formát öltsenek.
    Apu, most elmondom Neked,
    amit úgyis tudtál, bízom benne,
    bár nem volt szavakba öntve,
    hogy erős karó voltál nékem
    sorsom orkános szelében.
    Hajóm alatt Te voltál a hullám,
    s árbocomon a vitorla,
    mi sérült életemet gyengéden
    biztonságos partra sodorta.
    Fészek voltál, ahová vissza-szállhatott
    lelkem, ez az örök vándorló madár,
    s röptettél, mikor hívott a látóhatár.
    Nem kérdeztem meg soha Tőled,
    hogy beváltottam-e reményeidet,
    mikor kóborlásaimra indulva
    arcomra csókoltál útlevelet.
    Nem mondtam el soha, mit álmodtam,
    pedig álmaimat is Tőled kaptam,
    most már tudom, mert úgy váltak valóra
    mintha abban is a Te kezed volna.
    Most felnézek, és kinyitom az eget
    még egy percre, hogy elmondjam Neked,
    hogy megnyugtassalak, nem vagyok árva,
    mert itt vagy velem, a lelkembe zárva,
    s most én őrizlek, védelek,
    míg felettem is elszállnak a hűtlen évek.
    S mielőtt bezárulna az ég,
    még két szót felkiáltanék,
    mit ritkán mondtam, azután elengedlek:
    Édesapám szeretlek!

    Örök nyugodalmat nekik......

    Aliz

    VálaszTörlés